Kombinezony chroniące zawodników głównie kojarzymy ze sportami motorowymi. To prawda, sporty motorowe wymagają zastosowania wszelkich środków ostrożności – w tym kombinezonu – który będzie chronił ciało kierowcy przed obtarciami, uderzeniami, pożarem, ale przy tym da mu pełen komfort termiczny, gdyż zazwyczaj będzie uszyty ze specjalnych włókien, które charakteryzują się bardzo dobrą wentylacją.
Czym jest kombinezon FIA?
Kombinezonem FIA nazywamy te kombinezony motorowe, które spełniają określone standardy nałożone przez organizatora konkretnych rajdów czy wyścigów. Dla przykładu homologacja FIA 8856-2010, która jest wymogiem jeśli chodzi o udział w wielu rajdach samochodowych zapewnia, że dany kombinezon został poddany testom, potwierdzającym jego wytrzymałość i właściwości chroniące kierowcę. Jednym z bardzo ważnych charakterystyk takiego kombinezonu jest niepalność materiału, z którego jest zrobiony. Jest to bardzo ważne w przypadku sportów motorowych, gdyż wypadki samochodowe wiążą się z ryzykiem wybuchu pożaru i ciężkich poparzeń. Kombinezon FIA będzie zatem obowiązkiem dla wielu rajdowców i kierowców wyścigowych, którzy chcą wziąć udział w zawodach najwyższej rangi. Więcej informacji uzyskasz odwiedzając stronę Polskiego Związku Motorowego.
Czym jest homologacja samochodu w sportach motorowych?
2.1.7 Homologacja
Jest to oficjalne stwierdzenie, dokonane przez FIA, że w warunkach produkcji seryjnej została wyprodukowana minimalna wymagana ilość egzemplarzy danego modelu, umożliwiająca zaliczenie go do Samochodów Produkcyjnych (Grupa N), Samochodów Turystycznych (Grupa A), według niniejszego regulaminu. Wniosek o homologację musi być złożony w FIA przez ASN kraju, w którym samochód jest produkowany i musi doprowadzić do sporządzenia karty homologacyjnej (patrz niżej). Karta musi być sporządzona zgodnie ze specjalnymi przepisami, zwanymi „Regulaminem Homologacji”, ustanowionymi przez FIA. Homologacja produkowanego seryjnie modelu traci ważność po 7 latach od zaprzestania produkcji seryjnej tego modelu (roczna produkcja niższa niż 10% minimalnej produkcji wymaganej dla danej grupy). Homologacja modelu jest ważna tylko w jednej grupie, Samochodów Produkcyjnych (Grupa N) / Samochodów Turystycznych (Grupa A). – źródło
Kto musi zakładać kombinezon FIA?
Każdy kto planuje występować w zawodach wpisanych do Międzynarodowego Kalendarza Sportowego muszą posiadać odpowiednia odzież. Mowa tu o rajdach, rajdach terenowych, wyścigach górskich, zawodach na torze, odcinkach specjalnych i innych wydarzeniach.
Najnowsze komentarze